close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סיגריה אלקטרונית כאמצעי גמילה

מערכת שורשד כסליו, תשעט12/11/2018

אחד האמצעים החדשים שהופיעו בשנים האחרונות לגמילה מסיגריות הוא הסיגריה האלקטרונית...

תגיות:
אחד האמצעים החדשים שהופיעו בשנים האחרונות לגמילה מסיגריות הוא הסיגריה האלקטרונית. הרעיון העומד מאחורי המצאת הסיגריה האלקטרונית הוא שהצורך לעשן נובע לא רק מהתמכרות לניקוטין הנמצא בסיגריות הרגילות, אלא שגם להרגל של העישון שבו אנו אוחזים את הסיגריה ומפריחים את העשן לחלל האוויר יש חשיבות מכרעת. מחקרים רבים נעשו, שבדקו מדוע כל כך קשה למעשנים הכבדים להפסיק לעשן ובהם הוכח שהניקוטין אינו הסיבה היחידה להתמכרות. יש מגוון רחב של תחיליפי ניקוטין שבהם משתמשים כבר שנים רבות כמו מסטיקים, תרסיסים, מדבקות וסוכריות, אך אמצעים אלו אינם יעילים ברוב המקרים. הסיבה לך היא שגם להרגלים של המעשן יש חשיבות רבה ואם נתעלם מהרגלים אלה לא נצליח לגמול את רוב המעשנים הכבדים.

מה משותף לסיגריה הרגילה ולסיגריה האלקטרונית
הסיגריה האלקטרונית נוצרה מתוך מטרה לדמות את הסיגריה הרגילה. הצורה והמראה שלה מזכירים את הסיגריה הרגילה. המשתמש בסיגריה האלקטרונית אוחז בה באופן דומה לזה שהמעשן אוחז בסיגריה הרגילה. הסיגריה האלקטרונית היא מכשיר חשמלי המחמם נוזל ואחרי שנוזל זה מגיע לטמפרטורה גבוהה הוא מתאדה. האידוי גורם לפליטה של אדים המזכירים את העשן הנפלט מהסיגריה הרגילה. ניתן להשתמש בנוזל סמיך שאידויו יגרום לפליטה של אדים סמיכים, למי שמעונין בחוויה הדומה ככל שניתן לעישון. את האדים ניתן לשאוף ולפלוט כפי שמעשן נושף ופולט עשן. יש אף סיגריות אלקטרוניות שמכילות בקצה שלהן מנורה אדומה הנדלקת כאשר המשתמש פולט אדים, בדומה לטבק הנדלק כאשר המעשן פולט את העשן.

יתרונות הסיגריה האלקטרונית על הסיגריה הרגילה
בניגוד לסיגריה הרגילה המכילה חומרים רבים המסוכנים לאדם ושהוכח שחומרים אלה גורמים למחלות קשות, הנוזל הנמצא בסיגריה האלקטרונית אינו מכיל את רוב החומרים האלה ולכן לכאורה אינו מזיק לאדם מבחינה בריאותית. ניתן להשתמש בסיגריה אלקטרונית שהנוזל שלה מכיל ניקוטין בתור אמצעי גמילה. מתחילים עם נוזל שמכיל אחוז גבוה של ניקוטין ובהדרגה מפחיתים אחוז זה עד שהנוזל אינו מכיל ניקוטין כלל. במצב זה המעשן כבר אינו מכור לניקוטין ויכול להפסיק לעשן.

האדים הנפלטים מהסיגריה האלקטרונית הם אדי מים ולא עשן מחניק כמו בסיגריה הרגילה, כך שניתן להשתמש בסיגריות האלקטרוניות גם במקומות ציבוריים בלי להפריע לאנשים אחרים.

רוצים להיגמל מסיגריות באמצעות סיגריה אלקטרונית? צרו קשר עם צוות קלאסיג – סיגריה אלקטרונית בחיפה והקריות.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה